
PRAVIDLÁ INTERNETOVÉHO OBCHODU
WINGSBRAND.SK
OBSAH:
- VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE
- PODMIENKY UZATVORENIA KÚPNEJ ZMLUVY
- CENY
- PRODUKTY
- SPÔSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA PRODUKT
- NÁKLADY, SPÔSOBY A TERMÍN DODANIA A PREVZATIA PRODUKTU
- REKLAMÁCIE PRODUKTU
- ALTERNATÍVNE SPÔSOBY RIEŠENIA REKLAMÁCIÍ A UPLATNENIA NÁROKOV A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
- PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV
- OSOBNÉ ÚDAJE V INTERNETOVOM OBCHODE
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Internetový obchod www.wingsbrand.sk dbá o práva spotrebiteľa. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu priznáva zákon o ochrane spotrebiteľa. Ustanovenia zmluvy, ktoré by boli pre spotrebiteľa menej výhodné ako ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa, sú neplatné a namiesto nich sa uplatňujú ustanovenia tohto zákona. Preto ustanovenia týchto pravidiel nemajú za cieľ obmedziť alebo vylúčiť žiadne práva spotrebiteľov priznané im na základe platných právnych predpisov. Ak by došlo k akýmkoľvek nejasnostiam, tie sa musia vykladať v prospech spotrebiteľa. Ak by niektoré ustanovenia týchto pravidiel boli v rozpore so zákonom, uplatnia sa zákonné ustanovenia.
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1. Internetový obchod dostupný na adrese www.wingsbrand.sk prevádzkuje Wings spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, so základným kapitálom 235,4 tis, zł, zapísaná v Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, vložka číslo KRS 0000928386, so sídlom: Żółtki Kolonia 38A, 16-070 Choroszcz, IČO: 5423261087, REGON: 365451702, e-mailová adresa: office@wingsbrand.com.
1.2. Tieto pravidlá sú určené pre spotrebiteľov aj podnikateľov, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.
1.3. Správcom osobných údajov spracúvaných v súvislosti s plnením týchto pravidiel je prevádzkovateľ obchodu. Osobné údaje sú spracúvané na účely, v rozsahu a na základe zásad uvedených v pravidlách internetového obchodu. Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné. Každá osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané, má právo na prístup k nim a ich aktualizáciu.
1.5. Predávajúci v maximálnej miere povolenej zákonom nenesie zodpovednosť za prerušenie prevádzky obchodu spôsobené vyššou mocou, neoprávneným konaním tretích osôb alebo nekompatibilitou internetového obchodu s technickou infraštruktúrou zákazníka.
1.6. Prezeranie sortimentu obchodu nevyžaduje registráciu. Objednávanie produktov je možné buď po registrácii, alebo po zadaní nevyhnutných osobných a adresných údajov umožňujúcich realizáciu objednávky.
1.7. Konečná cena objednávky zahŕňa cenu produktu a náklady na doručenie. Zákazník je informovaný o celkovej cene ešte pred potvrdením objednávky.
1.8. Definície:
- PRACOVNÝ DEŇ – deň od pondelka do piatka, okrem zákonom stanovených sviatkov.
- REGISTRAČNÝ FORMULÁR – formulár dostupný v internetovom obchode umožňujúci vytvorenie účtu.
- OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR – interaktívny formulár umožňujúci vytvorenie objednávky, výber spôsobu doručenia a platby.
- ZÁKAZNÍK – fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvára alebo plánuje uzatvoriť kúpnopredajnú zmluvu s predávajúcim.
- ÚČET – elektronická služba, v ktorej sú uložené údaje zákazníka a informácie o jeho objednávkach.
- NEWSLETTER – služba elektronickej komunikácie umožňujúca pravidelné informovanie o produktoch a akciách.
- PRODUKT – vec ponúkaná v internetovom obchode, ktorá môže byť predmetom kúpnej zmluvy.
- INTERNETOVÝ OBCHOD – online obchod prevádzkovateľa na platforme Shoper.
- PREDÁVAJÚCI – Wings spółka z ograniczoną odpowiedzialnością so sídlom v Żółtki Kolonia 38A, 16-070 Choroszcz.
- KÚPNO-PREDAJNÁ ZMLUVA – zmluva uzavretá medzi zákazníkom a predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.
- OBJEDNÁVKA – vyhlásenie vôle zákazníka na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE
2.1. V internetovom obchode sú k dispozícii nasledujúce elektronické služby: Účet, Objednávkový formulár a Newsletter.
2.2. Používanie účtu je bezplatné a trvá na dobu neurčitú. Používateľ môže kedykoľvek účet zrušiť.
2.3. Objednávkový formulár umožňuje podanie objednávky a výber platobných a doručovacích podmienok.
2.4. Reklamačné konanie:
- Reklamácie týkajúce sa poskytovania Elektronických služieb Poskytovateľom a ostatné reklamácie týkajúce sa fungovania Internetového obchodu (s výnimkou reklamácií Produktov, ktoré sú uvedené v bode 6 Pravidiel) môže Používateľ podať napríklad:
- písomne na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz
- elektronicky prostredníctvom e-mailu na adresu: office@wingsbrand.com;
- Odporúča sa, aby Používateľ v popise reklamácie uviedol: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä typ a dátum vzniku problému; (2) požiadavky Používateľa; a (3) kontaktné údaje podávateľa reklamácie – to uľahčí a urýchli jej posúdenie Poskytovateľom. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčaním a neovplyvňujú platnosť reklamácií podaných bez odporúčaného popisu.
- Poskytovateľ sa k reklamácii vyjadrí bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní od jej podania.
- V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 dní znáša náklady na vrátenie tovaru kupujúci.
3. PODMIENKY UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Uzavretie Kúpnej Zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim nastáva po podaní Objednávky Zákazníkom prostredníctvom Objednávkového Formulára v Internetovom Obchode v súlade s bodom 2.1.2 Pravidiel.
3.2. Cena Produktu uvedená na stránkach Internetového Obchodu je vyjadrená v eurách a zahŕňa dane. O celkovej cene vrátane daní za Produkt, ktorý je predmetom Objednávky, ako aj o nákladoch na doručenie (vrátane poplatkov za dopravu a poštovné služby) a ďalších poplatkoch je Zákazník informovaný na stránkach Internetového Obchodu pri podaní Objednávky, vrátane momentu, keď vyjadrí súhlas s uzavretím Kúpnej Zmluvy.
3.3. Postup uzavretia Kúpnej Zmluvy v Internetovom Obchode pomocou Objednávkového Formulára
- Uzavretie Kúpnej Zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim nastáva po podaní Objednávky Zákazníkom v Internetovom Obchode v súlade s bodom 2.1.2 Pravidiel.
- Po podaní Objednávky Predávajúci bezodkladne potvrdí jej prijatie a zároveň ju prijme na realizáciu. Potvrdenie prijatia Objednávky a jej prijatie na realizáciu sa uskutoční prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej Zákazníkovi na e-mailovú adresu, ktorú uviedol pri podaní Objednávky. Táto správa obsahuje minimálne vyhlásenie Predávajúceho o prijatí Objednávky, jej prijatie na realizáciu a potvrdenie uzavretia Kúpnej Zmluvy. V momente prijatia tejto e-mailovej správy Zákazníkom sa uzatvára Kúpna Zmluva medzi Zákazníkom a Predávajúcim.
3.4. Uchovanie, zabezpečenie a sprístupnenie obsahu uzavretej Kúpnej Zmluvy Zákazníkovi prebieha (1) sprístupnením týchto Pravidiel na stránkach Internetového Obchodu a (2) zaslaním e-mailovej správy Zákazníkovi, ako je uvedené v bode 3.3.2 Pravidiel. Obsah Kúpnej Zmluvy je navyše uchovávaný a zabezpečený v informačnom systéme Internetového Obchodu Predávajúceho.
3.5. Lehota na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku je 14 dní.
4. CENY
- Ceny uvedené na stránkach Obchodu sú vyjadrené v eurách (EUR) a obsahujú DPH.
- Ceny uvedené na stránkach produktov neobsahujú informácie o nákladoch na dopravu. Náklady na dopravu sú uvedené v cenníku a v nákupnom košíku pri zadávaní objednávky.
- Konečná cena je cena uvedená pri produkte v momente zadania objednávky zákazníkom.
- Celková suma na úhradu je viditeľná po výbere spôsobu dopravy pred potvrdením objednávky.
- Obchod si vyhradzuje právo na zmenu cien produktov v ponuke.
- V prípade akciových cien Obchod uvádza aktuálnu cenu produktu, cenu pred zľavou a najnižšiu cenu za posledných 30 dní.
- V prípade promo akcií alebo výpredajov budú objednávky realizované za ceny aktuálne viditeľné na stránke produktu.
- Akcie v Obchode sa nekombinujú, pokiaľ podmienky konkrétnej akcie nestanovia inak.
5. PRODUKTY
- Obchod si vyhradzuje právo na zavedenie nových produktov a stiahnutie existujúcich z ponuky.
- Produkty v Obchode sú štandardne zobrazované podľa množstva na sklade, pričom je možné filtrovať ich podľa dostupných filtrov v kategóriách.
- Ak objednaný produkt nebude dostupný, Obchod zákazníka okamžite informuje o jeho nedostupnosti. V takom prípade nedôjde k uzavretiu zmluvy a prípadné uskutočnené platby budú okamžite vrátené.
6. SPÔSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA PRODUKT
- Predávajúci ponúka zákazníkovi nasledujúce spôsoby platby za Kúpnu Zmluvu:
- Platba na dobierku pri prevzatí zásielky.
- Platba prevodom na bankový účet Predávajúceho.
- Zákazník si môže vybrať nasledujúce spôsoby platby za objednaný tovar: platobná karta, elektronický prevod prostredníctvom externého platobného systému imoje, ktorý spravuje ING Bank Śląski S.A. so sídlom v Katoviciach.
- Lehota na platbu:
- V prípade výberu platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou je zákazník povinný vykonať platbu do 7 kalendárnych dní od uzavretia Kúpnej Zmluvy.
- V prípade výberu platby na dobierku pri prevzatí zásielky je zákazník povinný vykonať platbu pri prevzatí zásielky.
- V závislosti od okolností alebo aktuálnych obchodných či právnych podmienok, vrátane zmlúv uzavretých spoločnosťou WINGS SP Z.O.O. s tretími stranami, typu transakcie alebo výberu zákazníka, môže platba prebiehať formou predplatby alebo na dobierku.
- V závislosti od okolností alebo aktuálnych obchodných či právnych podmienok, vrátane zmlúv uzavretých spoločnosťou WINGS SP Z.O.O. s tretími stranami, typu transakcie alebo výberu zákazníka, sa môžu spôsoby platby, ich poskytovatelia alebo iné subjekty podieľajúce sa na platobnom procese meniť.
- V prípade zrušenia časti alebo celej objednávky bude platba zákazníkovi vrátená bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od zrušenia – v plnej výške alebo v príslušnej čiastke ceny.
- Vrátenie platby prebehne rovnakým spôsobom, akým bola platba vykonaná, pokiaľ zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom vrátenia (napríklad na iný bankový účet).
6.2. Termín platby:
- Ak si zákazník zvolí platbu v hotovosti pri osobnom odbere, platbu bankovým prevodom, elektronickú platbu alebo platbu platobnou kartou, je povinný uskutočniť platbu do 7 kalendárnych dní od uzavretia Kúpnej zmluvy.
- Ak si zákazník zvolí platbu na dobierku pri prevzatí zásielky, je povinný vykonať platbu pri jej prevzatí.
7. NÁKLADY, SPÔSOBY A TERMÍN DODANIA A PREVZATIA PRODUKTU
7.1. Dodanie produktu je dostupné na území Európskej únie.
7.2. Dodanie produktu zákazníkovi je spoplatnené, pokiaľ nie je v zmluve uvedené inak. Náklady na dodanie produktu (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštové služby) sú zákazníkovi uvedené na stránkach Internetového obchodu v sekcii „Náklady na doručenie“ a počas procesu objednávky, vrátane momentu, keď zákazník vyjadruje vôľu uzavrieť Kúpnu zmluvu.
7.3. Osobný odber produktu zákazníkom nie je možný.
7.4. Predávajúci poskytuje zákazníkovi nasledujúce spôsoby dodania alebo prevzatia produktu:
- Preprava kuriérom GLS
7.5. Termín dodania produktu zákazníkovi je do 7 pracovných dní, ak nie je v popise produktu alebo počas objednávky uvedený kratší termín. V prípade produktov s rôznymi termínmi dodania je dodacia lehota určená podľa najdlhšieho uvedeného termínu, ktorý však nesmie presiahnuť 7 pracovných dní. Počiatok plynutia lehoty dodania produktu zákazníkovi sa počíta nasledovne:
- Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickú platbu alebo platbu platobnou kartou – odo dňa pripísania platby na bankový účet alebo zúčtovací účet predávajúceho.
- Ak si zákazník zvolí platbu na dobierku – odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.
7.6. Termín pripravenosti produktu na vyzdvihnutie zákazníkom – ak si zákazník zvolí osobný odber produktu, bude pripravený na vyzdvihnutie do 2 pracovných dní, pokiaľ nie je v popise produktu alebo počas objednávky uvedený kratší termín. V prípade produktov s rôznymi termínmi pripravenosti na vyzdvihnutie platí najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 2 pracovné dni. O pripravenosti produktu na vyzdvihnutie bude zákazník informovaný prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej predávajúcim na e-mailovú adresu uvedenú pri objednávke. Počiatok plynutia lehoty na vyzdvihnutie produktu zákazníkom sa počíta nasledovne:
- Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickú platbu alebo platbu platobnou kartou – odo dňa pripísania platby na bankový účet alebo zúčtovací účet predávajúceho.
- Ak si zákazník zvolí platbu v hotovosti pri osobnom odbere – odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.
8. REKLAMÁCIA PRODUKTU
(PLATÍ PRE KÚPNE ZMLUVY UZAVRETÉ OD 25. DECEMBRA 2014)
8.1. Všetky produkty ponúkané v našom obchode sú kryté zárukou v súlade s platnými právnymi predpismi. Dĺžka a podmienky záruky sú presne uvedené v záručnom liste priloženom k zakúpenému produktu. Informácie o záruke produktu sú uvedené v popise každého produktu.
8.2. Základ a rozsah zodpovednosti predávajúceho voči zákazníkovi, ak má predaný produkt fyzickú alebo právnu vadu (záruka), sú stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä Občianskym zákonníkom (najmä v § 556-576 Občianskeho zákonníka).
8.3. Predávajúci je povinný dodať zákazníkovi produkt bez vád. Podrobné informácie týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vady produktu a práv zákazníka sú uvedené na stránkach Internetového obchodu v sekcii „Reklamácie tovaru“.
8.4. Reklamáciu môže zákazník podať napríklad:
- písomne na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- elektronicky prostredníctvom e-mailu na adresu: reklamacie@wingsbrand.com;
8.5. Odporúča sa, aby zákazník v popise reklamácie uviedol: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum vzniku vady; (2) požiadavku na spôsob uvedenia produktu do súladu s kúpnou zmluvou alebo vyjadrenie o znížení ceny či odstúpení od Kúpnej zmluvy; a (3) kontaktné údaje podávateľa reklamácie – to uľahčí a urýchli jej vybavenie predávajúcim. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčané a nemajú vplyv na účinnosť reklamácie podanej bez odporúčaného popisu.
8.6. Predávajúci sa k reklamácii zákazníka vyjadrí bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní od jej podania. Ak zákazník, ktorý je spotrebiteľom, požiadal o výmenu tovaru alebo odstránenie vady, prípadne podal vyhlásenie o znížení ceny, s uvedením sumy, o ktorú má byť cena znížená, a predávajúci sa k tejto žiadosti nevyjadril do 14 kalendárnych dní, považuje sa reklamácia za oprávnenú.
8.7. Zákazník, ktorý uplatňuje práva z vadného plnenia, je povinný dodať vadný produkt na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz.
9. ALTERNATÍVNE SPÔSOBY RIEŠENIA REKLAMÁCIÍ A UPLATNENIA NÁROKOV A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
9.1. Podrobné informácie o možnostiach využitia alternatívnych spôsobov riešenia reklamácií a uplatňovania nárokov spotrebiteľov a pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii na internetových stránkach Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
9.2. Pri predsedovi Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov funguje aj kontaktné miesto (telefón: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl alebo poštová adresa: Pl. Powstańców Warszawy 1, Varšava), ktorého úlohou je okrem iného poskytovať pomoc spotrebiteľom v záležitostiach týkajúcich sa alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
9.3. Spotrebiteľ má nasledujúce možnosti využitia alternatívnych spôsobov vybavovania reklamácií a uplatňovania nárokov: (1) žiadosť o riešenie sporu pri stálom zmierovacom spotrebiteľskom súde (viac informácií na stránke: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) žiadosť o alternatívne riešenie sporu pri krajskom inšpektoráte Obchodnej inšpekcie (viac informácií na stránke príslušného inšpektorátu podľa miesta podnikania predávajúceho); a (3) pomoc okresného (mestského) spotrebiteľského ombudsmana alebo sociálnej organizácie, ktorej cieľom je ochrana spotrebiteľov (napr. Federácia spotrebiteľov, Slovenské združenie spotrebiteľov). Poradenstvo je poskytované napríklad prostredníctvom e-mailu na adrese porady@dlakonsumentow.pl a telefonicky na čísle 801 440 220 (infolinka je dostupná v pracovné dni od 8:00 do 18:00, poplatok za hovor podľa tarify operátora).
9.4. Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je dostupná platforma pre online riešenie sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EÚ (platforma ODR). Platforma ODR je interaktívna a viacjazyčná internetová stránka s jednotným kontaktným miestom pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí sa snažia o alternatívne riešenie sporu týkajúceho sa zmluvných záväzkov vyplývajúcich z online kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb (viac informácií na stránke platformy alebo na stránke Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
10. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(TÝKA SA KÚPNYCH ZMLÚV UZAVRETÝCH OD 25. DECEMBRA 2014)
10.1. Kupujúci má právo písomne odstúpiť od uzavretej zmluvy bez uvedenia dôvodu do štrnástich dní od jej uzavretia podľa zákona zo dňa 30. mája 2014 (Zbierka zákonov 2014, pol. 827, v znení neskorších predpisov). V prípade písomného odstúpenia od zmluvy je zákazník povinný vrátiť tovar do štrnástich dní. Toto právo sa vzťahuje aj na fyzickú osobu, ktorá uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre túto osobu profesionálny charakter, čo vyplýva najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti uvedeného v súlade s predpismi o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľskej činnosti.
10.2. Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže od nej odstúpiť do 30 kalendárnych dní bez uvedenia dôvodu a bez nákladov, okrem nákladov uvedených v bode 8.8 Pravidiel. Na dodržanie lehoty stačí odoslať vyhlásenie pred jej uplynutím. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy môže byť podané napríklad:
- písomne na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- elektronicky prostredníctvom e-mailu na adresu: office@wingsbrand.com;
10.3. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy je uvedený v prílohe č. 2 zákona o právach spotrebiteľov a je tiež dostupný na internetových stránkach obchodu v sekcii „Odstúpenie od zmluvy“. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár, nie je to však povinné.
10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť:
- pri zmluve, na základe ktorej predávajúci odovzdáva produkt a zaväzuje sa k prevodu vlastníctva (napr. kúpna zmluva) – od prevzatia produktu spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou inou ako dopravcom, a v prípade zmluvy, ktorá: (1) zahŕňa viac produktov, ktoré sú dodávané samostatne, po častiach alebo vo viacerých zásielkach – od prevzatia posledného produktu, časti alebo zásielky, alebo (2) spočíva v pravidelnom dodávaní produktov po určitú dobu – od prevzatia prvého produktu;
- pri iných zmluvách – odo dňa uzavretia zmluvy.
10.5. V prípade odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa zmluva považuje za neuzavretú.
10.6. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky ním uhradené platby, vrátane nákladov na dodanie produktu (s výnimkou dodatočných nákladov, ktoré vznikli v dôsledku spôsobu doručenia zvoleného spotrebiteľom, iného než najlacnejší dostupný spôsob doručenia v internetovom obchode). Predávajúci vracia platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ, ak sa spotrebiteľ výslovne nedohodol na inom spôsobe vrátenia, ktorý pre neho nepredstavuje žiadne náklady.
10.7. Spotrebiteľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní od odstúpenia od zmluvy, vrátiť produkt predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe poverenej predávajúcim na prevzatie, ak predávajúci nenavrhol, že si produkt vyzdvihne sám.
11. USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV
11.1. Tento bod Obchodných podmienok a ustanovenia v ňom obsiahnuté sa týkajú výhradne Zákazníkov a Užívateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi.
11.2. Predávajúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzavretej so Zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, do 14 kalendárnych dní od jej uzavretia. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy v tomto prípade môže nastať bez udania dôvodu a nezakladá žiadne nároky Zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, voči Predávajúcemu.
11.3. V prípade zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, má Predávajúci právo obmedziť dostupné spôsoby platby, vrátane požiadavky na celkovú alebo čiastočnú zálohu, a to bez ohľadu na zvolený spôsob platby zákazníkom a skutočnosť uzavretia Kúpnej zmluvy.
11.4. Okamihom odovzdania produktu prepravcovi prechádzajú na zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, výhody a riziká spojené s produktom, ako aj riziko náhodnej straty alebo poškodenia produktu. Predávajúci v takom prípade neodpovedá za stratu, úbytok alebo poškodenie produktu vzniknuté od jeho prevzatia prepravcom až po jeho vydanie zákazníkovi, ani za oneskorenie pri doručení zásielky.
11.5. V prípade zaslania produktu zákazníkovi prostredníctvom prepravcu je zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom, povinný skontrolovať zásielku v čase a spôsobom obvyklým pre takéto zásielky. Ak zistí, že počas prepravy došlo k úbytku alebo poškodeniu produktu, je povinný vykonať všetky kroky potrebné na určenie zodpovednosti prepravcu.
11.6. Podľa § 558 ods. 1 Občianskeho zákonníka je zodpovednosť Predávajúceho za vady produktu voči zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, vylúčená.
11.7. V prípade poskytovateľov služieb, ktorí nie sú spotrebiteľmi, môže poskytovateľ služby vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb s okamžitou platnosťou a bez uvedenia dôvodov zaslaním príslušného oznámenia zákazníkovi.
11.8. Zodpovednosť poskytovateľa/predávajúceho voči zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, bez ohľadu na právny základ, je obmedzená – tak v rámci jedného nároku, ako aj za všetky nároky celkovo – do výšky zaplatenej ceny a nákladov na dopravu podľa Kúpnej zmluvy, avšak najviac do sumy jedného tisíca zlotých. Poskytovateľ/predávajúci zodpovedá voči zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, iba za typické predvídateľné škody pri uzavretí zmluvy a nezodpovedá za ušlý zisk zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom.
11.9. Všetky spory vzniknuté medzi Predávajúcim/poskytovateľom služieb a zákazníkom/poskytovateľom služieb, ktorý nie je spotrebiteľom, budú podliehať súdu príslušnému podľa sídla Predávajúceho/poskytovateľa služieb.
11.10. Každý kupujúci, vrátane podnikateľa nakupujúceho na účely súvisiace s jeho podnikaním, ale nemajúceho profesionálny charakter, má právo podávať reklamácie týkajúce sa zakúpených produktov podľa tohto predpisu.
11.12. Reklamáciu môže podať zákazník napríklad:
- písomne na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz;
- elektronicky prostredníctvom e-mailu na adresu: reklamacie@wingsbrand.com;
11.13. Odporúča sa, aby zákazník v popise reklamácie uviedol: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum vzniku vady; (2) požiadavku na spôsob uvedenia produktu do súladu s Kúpnou zmluvou alebo vyhlásenie o znížení ceny či odstúpení od Kúpnej zmluvy; a (3) kontaktné údaje osoby podávajúcej reklamáciu – to uľahčí a urýchli vybavenie reklamácie Predávajúcim. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete majú iba odporúčací charakter a neovplyvňujú účinnosť reklamácií podaných bez odporúčaného popisu reklamácie.
11.14. Predávajúci sa k reklamácii zákazníka vyjadrí bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní od jej podania. Ak zákazník, ktorý je spotrebiteľom, požiadal o výmenu veci alebo odstránenie vady, prípadne podal vyhlásenie o znížení ceny, s uvedením sumy, o ktorú má byť cena znížená, a Predávajúci sa k tejto žiadosti nevyjadril do 14 kalendárnych dní, považuje sa táto žiadosť za oprávnenú.
11.15. Zákazník je povinný dodať vadný produkt na adresu: Żółtki Kolonia 38A 16-070 Choroszcz. V prípade zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, znáša náklady na doručenie zákazník. Ak by vzhľadom na povahu produktu alebo spôsob jeho montáže bolo doručenie produktu zákazníkom neprimerane obtiažne, je zákazník povinný sprístupniť produkt Predávajúcemu na mieste, kde sa produkt nachádza.
12. OSOBNÉ ÚDAJE V INTERNETOVOM OBCHODE
12.1. Správcom osobných údajov Užívateľov/Zákazníkov zhromažďovaných prostredníctvom Internetového obchodu je Predávajúci.
12.2. Osobné údaje Užívateľov/Zákazníkov zhromaždené správcom prostredníctvom Internetového obchodu sú zhromažďované – v súlade s vôľou Užívateľa/Zákazníka – na účely realizácie Kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní Elektronickej služby.
13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
13.1. Zmluvy uzavreté prostredníctvom Internetového obchodu sú uzatvorené v slovenskom jazyku.
13.2. Zmena pravidiel: Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny pravidiel z dôležitých dôvodov, ako sú zmeny právnych predpisov alebo spôsobov platby a doručenia.
13.3. V záležitostiach neupravených týmito Pravidlami sa uplatňujú všeobecne platné právne predpisy Slovenskej republiky.